Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Zo, eindelijk even tijd om weer wat te schrijven, en dit keer vanuit Bangkok!

Gisteravond zijn we met een groepje naar Bangkok gegaan met de airbus, en we wisten niet goed wat we moesten verwachten, behalve dat het groot en druk zou zijn. Nou, dat bleek nog heeeel zwak uitgedrukt: wat een gekkenhuis!! We werden er vlakbij Khaosan Road uitgezet ('de' backpackersstraat) en ik keek m'n ogen uit. Zóveel mensen, zoveel kraampjes, eetkarretjes, hotels, hostels, guesthouses, restaurants en cafés! En we kwamen ook nog eens op het drukste moment: 's avonds. We hadden nog geen plek om te slapen dus ons eerste doel was om een niet al te slechte kamer te krijgen. Na wat rondvragen lukte het uiteindelijk en deel ik samen met een ander meisje een prima kamer voor nog geen 15€ pp voor 2 nachten! :)

Gisteravond hebben we gewoon door khaosan road gelopen en wat gedronken, toen naar bed. En vanochtend hebben we rondom khaosan road gelopen, en weer keek ik m'n ogen uit. Vanmiddag gingen we naar the grand palace, een tempel, marktjes (waar ze vanalles van je willen, van "i wanna make love to you" tot "200 baht but for you only 180!". En nu zitten we even bij een cafeetje met wifi :)

De rest van de week hebben we ook veel gedaan, in en rondom Sing Buri. Ik ga niet alles beschrijven maar een paar dingen zijn wel de moeite waard.

Monkey temple
Donderdag gingen we naar de monkey temple in Lop Buri, echt zo raar om te zien: overal aapjes (makaken ofzo?), in de straten, op de auto's, op de grond, in de hekken, overal! En dan was er nog een apart stuk waar echt een tempel geval stond met ik denk zeker wel meer dan 100 apen die daar rondliepen! We konden van dichtbij foto's maken, heel leuk om te doen, ik heb denk ik wel een paar mooie close-ups kunnen maken :) ik snap alleen niet hoe de inwoners daar om kunnen gaan met die apen die de boel terroriseren..

Lokale school
Gisteren zijn we ook nog naar een lokale school gegaan, dat was een heel mooie ervaring! We konden gewoon bij de kindjes zitten, van 3 tot 12 jaar. En weer heb ik aan een stuk door foto's gemaakt, sommige kinderen gingen er ook helemaal voor poseren haha. Ik ben blij dat we hierheen zijn gegaan, want zo snel zal je dat als toerist niet te zien krijgen denk ik!

Verder hebben we armbandjes leren maken, Thaise kookles gehad en nog heel wat tempels bezocht. Het is vast heel oneerbiedig om dit te zeggen maar ik kan echt geen tempel meer zien hoor haha! En dan steeds weer een lange broek aandoen, schoenen uit, goed shirt aan en dan dat heel ritueeltje van kaarsje branden, bloem neerleggen, bidden, buigen, rondlopen. Nee, voor mij even geen tempels meer (ook al zijn ze heel mooi om te zien).

Morgenmiddag gaan we weer terug naar Sing Buri en worden we maandag gebracht naar ons 'resort' 3 uur rijden verderop om met onze fietsweek te beginnen! Dat is overigens een ander groepje dan het 'bangkokgroepje'. Ik ben erg benieuwd naar het programma, we schijnen ook te gaan 'hiken', varen, wandelen en dus fietsen, ook door de jungle en de bushbush haha :)

We gaan zo weer verder, nog een genieten van alle chaos hier om ons heen haha. En vanavond neem ik zeker een voetmassage! :D

Liefs, sa-waa-di-kaa

  • 12 Januari 2013 - 11:50

    Tanja Karpes:

    Go Lotte wat is dat genieten van je verhalen xxxx

  • 12 Januari 2013 - 16:10

    Aafke:

    Wat een geweldige verhalen Lotte! Aafke

  • 12 Januari 2013 - 21:44

    À.E.Vischer:

    Hallo Lotte, met veel plezier hebben oma en ik je verslagen uit Thailand gelezen. We begrijpen dat het een geweldige er wring voor je betekent, er staat je nog veel te wachten,bij mij komen natuurlijk weer allerlei herinneringen.boven van de 2 reizen die ik daar gemaakt heb.het klimaat al in Thailand en zoals het nu hier is!, koud en winderig maar daar moeten we het voorlopig mee doen. Zo'n fietstocht lijkt me ook wel wat, zoveel apen ineen tempel daar kijk je ook wel van op, Lotte geniet er nog maar van en wij blijven genieten van je verslagen uit dat mooie land. Liefs van oma en opa.

  • 13 Januari 2013 - 14:58

    Roos:

    Wauw Lotte, wat een belevenissen! Ik wens je nog meer fantastische ervaringen toe, geniet ervan!
    x Roos.

  • 13 Januari 2013 - 17:10

    Hand En Ardenne:

    Ha die Lotte!
    Volgens ons heb jij het reuze naar je zin in Thailand. Wat schrijf je leuk over je belevenissen! Valt ons tegen dat je nu al je buik vol hebt van de tempels... Ben je nu al van je geloof gevallen? Haha! En ja... Armbanden maken is heeeeeeel zinnig natuurlijk. Fijn dat je dat onder de knie hebt. Wat volgt? Handtasjes van (lokaal) krokodillenleer? Ga je ook nog per olifant de jungle door?
    Zo'n fietstocht lijkt ons ook prachtig. Toch wel op een mountainbike? Kun je wel zelf een bandje plakken? Nou zal die Bush niet vol met spijkers liggen, maar je weet nooit! Word je niet een beetje onrustig door de chaos daar? Vast niet, want je bent wel een coole kikker! Kikkers eten ze daar graag trouwens, uitkijken dus!
    Lotte, heel veel plezier nog. Stuur je ook eens wat fotootjes op?
    Hartelijke groeten van Hand & Ardenne

  • 13 Januari 2013 - 23:30

    Martijn:

    Hoi Lotte,

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin, wat leuk om op deze manier het land te leren kennen, met alle activiteiten.

    x Martijn

  • 14 Januari 2013 - 09:19

    Joyce:

    Lotte SUPERR DE PUPER, wat een aktief programma lijkt het te zijn.
    leuk dat je het ter plaatse met ons kunt (en wilt) delen. volgens mij doe je erg veel in korte tijd.
    om te lezen vind ik al overweldigend, laat staan jij, die het meemaakt....
    poot van de mannies liefs joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 15315

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: