Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu

Bangkok & Kanchanaburi

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Inmiddels ben ik weer terug in Bangkok sinds zaterdag, en heb ik een nieuw 'reisgenootje': Jelmer :)

Eerst nog even over vorige week: dinsdag hadden Mark en ik dus onze eerste duik in de zee, heel spannend! Ik vond het nogal onwerkelijk toen we onder water gingen, en ik dacht op een gegeven moment dat we al heel diep zaten (dus ik steeds m'n oren klaren), bleek dat er nog altijd slechts 20 centimeter water boven m'n hoofd was haha, heel veel dieper was ik dus nog niet gekomen. Maar voor ik het wist waren we al op 10 meter diepte! Het was een heel bijzondere ervaring. Onder water moesten we wel nog wat oefeningen doen, bv masker afzetten en daarna weer terug op doen. Maar dat ging bij mij dus niet goed, ik kon het water maar niet uit m'n masker krijgen. Op een gegeven moment raakte ik dus lichtelijk in paniek, want ik probeerde m'n ogen open te houden zodat ik de instructies van m'n duikinstructeur kon volgen (toch wel fijn als je zo diep onder water zit). Uiteindelijk ruilden we van masker en toen lukte het wel, dus ik geef m'n masker maar de schuld :')

Woensdag hadden we nog twee duiken gedaan, die gingen heel erg goed! En daarna hadden we dus onze PADI Open Water Course gehaald :) Nu mogen we in principe overal ter wereld duiken, maar altijd met een 'buddy' en iemand die de duik leidt. Na het duiken waren we allebei super moe en zijn we gaan slapen, maar daarna voelde ik me totaal niet goed: misselijk, zeeziek op het land eigenlijk, moe en gewoon niet lekker. Ik heb veel geslapen en gelukkig was het donderdagochtend over. Maarrr toen was Mark aan de beurt! Hij had een kater in combinatie met de hitte en vermoeidheid...niet goed! Dus donderdag hebben we lekker uitgerust, op het strand gelegen enzo, ook prima.

Vrijdag was onze laatste dag, en die hebben we goed ingevuld! We gingen een quad huren en daarmee hebben we de wegen (weggetjes) onveilig gemaakt. Ik stond eerst doodsangsten uit, totdat ik zelf achter het stuur ging en bleek dat ik het eigenlijk wel heel leuk vond haha :) Dus we hebben om en om gereden/achterop gezeten, en zo hebben we de hele oostkust van het eiland ontdekt: super mooie strandjes en veel rustiger/minder toeristisch dan Sairee Beach aan de westkust! In de middag hebben we nog afscheid genomen van Anne en haar vriend (Anne heb ik in Sing Buri ontmoet en zij was toevallig ook op Koh Tao) en 's avonds nog een heeerlijke oil massage genomen.

Zaterdagochtend namen we de boot naar Chumphon, en eerlijk gezegd had ik toen alweer 'heimwee' naar Koh Tao. Het is zo'n mooi en relaxed eiland, ik zou er nog veel langer kunnen blijven! Om 21u 's avonds kwamen we aan in Bangkok en zijn we vroeg gaan slapen.

En toen was het zondag: de dag dat Jelmer in Bangkok aan zou komen :) Ik ging ruim op tijd naar het vliegveld, maar hij bleek een uur vertraging te hebben. Nouja, uiteindelijk zagen we elkaar en namen we de taxi naar Bangkok. Voor hem was het natuurlijk een hele cultuurshock: opeens ben je dan in Bangkok, het is snikheet (vies heet eigenlijk), overal drukte (Khaosan Road is een gekkenhuis vanaf de namiddag) en iedereen die je iets aan wil smeren (my friend you want suit?). We zijn met Mark en nog een Nederlands meisje naar Chinatown gegaan, want zondag was het Chinese New Year! Toen we daar aankwamen was het ENORM druk, echt absurd, zoveel mensen! Iedereen leek op iets te wachten, dus wij vragen wat er zou komen. Iemand noemde 'the king', en toen opeens was het toch een of andere prinses die zou komen. Nouja, leek ons wel leuk om mee te maken! Dus wij braaf wachten, en ja hoor, na anderhalf uur kwam dan 'de prinses'. Maar ze was niet zoals je zou verwachten (een of andere jonge Disney prinses met mooi lang haar ofzo), nee ze was oud en grijs en de hele optocht duurde nog geen minuut: had iedereen daar nou zo lang op zitten wachten?? Ja dus haha. Daarna was er een markt, echt enorm groot. We hebben wat rondgewandeld en hebben toen de avond afgesloten vlakbij Khaosan.

Maandag zijn we naar het MBK Shopping Center geweest en moest ik helaas afscheid nemen van Mark, die nam de trein naar Chiang Mai. Gelukkig hebben we het universele 'ik-ben-oke' teken voor duiken geleerd, namelijk een boog maken met je arm en dan je hand op je hoofd zetten (soort dansje eigenlijk) in het water. Dus dat was een mooie afsluiter :)

Dinsdag en woensdag gingen Jelmer en ik naar Kanchanburi, dat is de warmste provincie van Thailand en dat hebben we gevoeld! Ohh voor ik het vergeet, de trip ging nog bijna niet door, omdat we een uur te laat wakker werden! We moesten om 06:50 bij de oppik-plek zijn, maar we werden pas 06:45 wakker!! (we laten in het midden hoe dat is gekomen, laten we het maar als een zwart gat beschouwen). Dus wij stressen (nouja ik denk ik het meest), en haasten naar die plek. We hadden 3000 baht betaald voor die trip, dus het zou HEEL zuur zijn als we door onze eigen stomme schuld dat geld verspild zouden hebben. Godzijdank nemen de Thai het niet zou nauw in de tijd, en kwam het busje pas rond 07:30. Dus met een gerust hart stapten we in de bus, op weg naar een nieuw avontuur.

Dinsdag bestond uit een bezoek aan de Erawan Waterfall, erg mooi om te zien! Je kon iets van 7 of 8 'stages' bezoeken, steeds iets hoger dus. Wij gingen tot 5 ivm de tijd, en daar heb ik nog m'n voeten laten 'wassen' door cleaner fish, heel grappig gevoel! Die visjes zuigen dus aan je voeten, en daar worden ze schoon van :) Daarna gingen we naar de Safari Open Zoo, dat was heel leuk! We gingen echt in een safari busje, met open ramen. Het leukste moment was het voeren van de giraffes: die beesten wisten natuurlijk dat er voer zou komen, dus zij kwamen met nek en al in de bus! Het was letterlijk een invasie van giraffenekken hahah, het was zo komisch! Ik heb nog wel een paar leuke foto's weten te maken, close-ups van hun hoofden :) 'S avonds gingen we naar onze accommodatie (oooveral muggen, maar goed, dit is Thailand) en zijn we vroeg gaan slapen. Jelmer had hier overigens pas echt goed het gevoel dat hij in Thailand was: het was hier zo rustig, zo anders dan Bangkok. Bangkok is nog behoorlijk Westers, maar Kanchanaburi totaal niet, en zeker de accommodatie niet (bungalowtje aan de River Kwai). Plus, er was 's avonds niks te doen, en hoe vul je dan je tijd in? Ik heb gemerkt dat dat voor mij nu wel stukken beter gaat, ik heb die 'relax' modus nu wel bereikt, maar Jelmer nog niet helemaal.

Woensdag was heel indrukwekkend: we gingen eerst naar het museum over de tweede wereldoorlog (maar dan nu op Azie gericht) en daarna naar de Hell Fire Pass. Dat is een soort dal, 25 meter diep, allemaal uitgehakt (geen machines!) door gevangenen in de oorlog, die door Japan ingezet werden om een doorgang/weg tussen Thailand en Birma te maken. De omstandigheden waren vergelijkbaar met de concentratiekampen in het Westen, afschuwelijk dus. We vonden het heel indrukwekkend om te zien en doorheen te lopen. Hierna gingen we olifant rijden! In het begin behoorlijk eng vond ik, op zo'n kolossaal beest zitten, die reuzestappen neemt die je goed voelt haha. We gingen ook nog op een olifant in het water zitten, en die heeft ons helemaal nat gespoten met z'n slurf, dat was lekker verkoelend haha :)

'S avonds gingen we weer terug naar Bangkok en hebben we een ticket naar, jaja, Koh Tao geboekt! Jelmer maakte het niet uit waar we heen zouden gaan (we wilden nog een weekje een eiland/strand), en ik verlang eigenlijk zo terug naar Koh Tao, dus ach, waarom ook niet? Eerst had ik het idee dat ik zoveel mogelijk moest zien van Thailand, maar ik weet dat ik hier zeker terug ga komen, dus ik heb nog alle tijd van de wereld om de rest van dit mooie land te zien :)

Ik heb overigens echt veels te veel gekocht de afgelopen dagen, maar wel echt super mooie spullen allemaal. Bijvoorbeeld een handgemaakte, leren tas, voor 900 baht, terwijl je daar in Nederland 5 x zoveel voor zou betalen. En een prachtige ring (vind ik haha), en heel veel andere sieraden en nog een tas en souvenirs en nouja, teveel, maar ik ben er ontzettend blij mee!

Over vijf uur vertrekken we naar Koh Tao, 'home sweet home' om het maar zo te noemen :) Tot die tijd gaan we nog even genieten van het heerlijke eten hier op straat, de ice green tea's (ik ben verslaafd) en de chaos hier die Bangkok heet.

Liefs

  • 15 Februari 2013 - 08:52

    Ellen:

    Wat een indrukken doe je /doen jullie toch op. En dan al die zon, heerlijk. Het zal echt wel WENNEN zijn als je terug bent, alhoewel het vandaag alweer boven nul is, dus dat is een pluspunt haha.
    Nou ja, hoe dan ook, heb je een belangrijk deel van de winter gemist en zul je hier bijzonder opvallen door je wel erg bruine kleur.
    Ben benieuwd of Jelmer Koh Tao net zo leuk vindt als jij ..... Door jouw verhalen krijg ik weer heel veel zin om naar Azie te gaan.
    Geniet lekker samen van alles daar!
    Ellen x

  • 15 Februari 2013 - 12:17

    Joyce:

    LOOOOOOTTTTEEEEEE,

    de droom gaat onverminderd verder.....jeetje wat een dingen maak je mee en zie je....
    hier is het bijna net zo spectaculair....alleen iets minder.... nou ja, veel minder... veeeeel minder....
    geniet ze samen met jelmer !!!!
    heerlijk dat je zo uitgebreid schrijft.
    ik word blij als ik je verhalen lees.
    ga zo door liefs joyce/ aunt doois en mannies

  • 16 Februari 2013 - 20:48

    August Vischer:

    hallo lotte, alweer een mooi verslag gelezen van je reis, geweldig hoor wat je allemaal beleeft, duiken heb ik nooit gedaan,snorkelen wel dat is ook de moeite waard, maar niet zo spectaculair; leuk nog de resterende tijd met jelmer voor hem nog een cultuurschok de eerste dagen,op een olifant zitten vond je een beetje eng, dat had ik ook, het enge vond ik als we een heuvel opgingen en daara weer naar beneden dan dacht ik stel dat de olifant struikelt en voorover valt, ik eraf glij en dan dat beest op me krijg dan ben ik verloren; gelukkig bleef hij overeind, groeten en liefs voor jullie beiden en nog heel fijne dagen toegewenst van oma en opa,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2615
Totaal aantal bezoekers 15312

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: