Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu

Sing Buri

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Januari 2013 | Thailand, Singburi

Terwijl ik dit stukje typ, word ik aangevallen door een groepje muggen, en Man in the mirror van Michael Jackson staat nu op (dat moet toch wel een teken zijn, je weet wel wie ik bedoel? :)

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik begin maar gewoon bij het begin :)

Zaterdag & Zondag
Zaterdag was een rare dag: vroeg opgestaan, zenuwachtig en opgewekt tegelijk, en dan afscheid nemen van iedereen. Uiteindelijk viel dat nog best mee, ik had verwacht dat ik in huilen uit zou barsten, maar dat gebeurde niet. Ik had wel even zoiets van "shit, nu kan ik niet meer terug" toen ik door de douane heen was, maar toch voelde ik me oke. Het vliegtuig vloog op tijd, en ik had een geniaal persoon naast me zitten. Het was een Finse hippie, met stinkvoeten, een rastavlecht in z´n haar en hij dronk rode wijn bij het ontbijt (wat overigens rijst met een worstje en een vaag omeletding was haha). Eerst was ik er niet zo blij mee, maar hij bleek heel aardig te zijn. We hebben veel gelachen en gepraat en de 11 uur in het vliegtuig gingen eigenlijk heel snel voorbij. Iedereen had een prive schermpje om films te kijken, dus ik heb me wel vermaakt!

Toen ik in Bangkok aankwam, nam ik afscheid van de Finse hippie en kwam ik gelukkig Marjolein tegen, zij zat in hetzelfde vliegtuig en zou ook naar het Greenway hostel gebracht worden. Nadat we 5 keer heen en weer waren gelopen langs de arrival halls en de gates, vonden we eindelijk onze taxi-man, wat een opluchting! We werden samen met nog meer meiden naar ons hostel gebracht (nog een rit van ruim 2 uur) en eenmaal daar wisten we niet zo goed hoe en wat. Er was niemand van de reisorganisatie zelf, maar we werden een beetje rondgeleid door een Thaise man. Daarna hebben we de middag bij een zwembad doorgebracht, half slapend, half wakker. Het diner is hier altijd om 17u, en we hadden al een hele tijd geen eten gehad, dus dat was erg welkom! Het is allemaal vegetarisch hier, dus ik had een of andere grassprietsoort met tofu hahaha. Om 20u gingen we slapen (we = Marjolein, Marijke, Larissa en ik), en dat was heerlijk na 30 uur geen slaap gehad te hebben!

Maandag
Vandaag was het ontbijt om 08u, rijst met sojabrokjes en veel vers fruit. De rijst is erg wennen, zeker om dat in de ochtend te eten. Het is trouwens wel erg smaakvol allemaal, daar zijn die Thai wel goed in haha :) De groep (42 mensen) werd in tweeen gesplitst, rood en blauw. Wij, de blauwe groep, kregen eerst Thaise les en daarna zijn we naar Sing Buri centrum gegaan. Wat een beleving! Het is er ZO anders dan hier, en al die Thai kijken je aan alsof je .. ja alsof je een witte westerling bent haha. En als je dan zwaait worden ze helemaal blij, zo leuk om te zien. Nog leuker is als je "sa-waa-di-kaa" tegen ze zegt (hallo), dan verschijnt er een enorme glimlach op hun gezicht.

Sowieso zijn de Thai ontzettend aardig, misschien iets te eigenlijk haha. We gingen bijvoorbeeld naar een of andere supermarkt en ik zocht naar muggenspul. Ik vroeg het aan 1 medewerker, maar uiteindelijk stonden er 6 mensen te zoeken naar muggenspul haha. Nouja, ze hebben het gevonden en nu kan ik niet meer zonder dat spul!

Verder gingen we nog naar een tempel met een enorme gouden Buddha. Eerst moesten we onze schoenen uitdoen, kaarsje branden en neer proberen te zetten bij de andere kaarsjes, dan wierook aandoen, bloemen neerleggen en vervolgens knielen op een kleedje en 3 x buigen. Dat was eigenlijk al een beleving op zich haha, want het voelde ontzettend stom. En later gingen we nog een kamer binnen waar een monnik in kleermakerszit zat. Wij heel eerbiedig op onze knieen daar gaan zitten, bleek hij dood te zijn! Het was een wassen beeld, maar volgens mij zijn dode monniken nog belangrijker dan de levende. We hebben voor hem gebogen, foto´s gemaakt en toen gingen we eindelijk lunchen! We gingen naar een echt Thais restaurant, en we kregen onze eerste echte Thaise maaltijden: gevarieerd, lekker en heeeel pittig. Maar ik moet zeggen dat het nog best te doen was, met een liter water erbij :) Hierna zijn we nog wat gaan wandelen door ons dorpje en toen was het alweer tijd om te eten: weer een soort grassoort met tofu en sojabrokken, en een groentemix met veel champignons (ik kon mijn geluk niet op haha).

Na het eten kregen we een dansvoorstelling van Thaise leerlingen, heel leuk om te zien en mee te maken (we moesten zelf ook meedoen). En nu zitten we allemaal een beetje in de ´pub´hier aan de overkant, en ik zit met Ina even te bloggen :) Zij heeft haar Macbook mee, dat typt een stuk sneller dan die Iphone.

Het is trouwens aan de ene kant wel fijn dat er Wifi is hier, maar aan de andere kant zie je dat iedereen heel snel naar z´n mobiel grijpt. Nu is het wel al wat minder omdat iedereen elkaar wat beter kent, maar het blijft ergens toch wel een nadeel.

De rest van de week gaan we veel uitstapjes maken, Thais leren koken, naar het zwembad en in het weekend gaan we met veel mensen van de groep naar Bangkok! Verder moet ik nog nadenken over wat ik volgende week wil gaan doen, ik kan namelijk gewoon kiezen uit 10 dingen. Ik twijfel nu tussen de olifantenweek, de monnikenweek en de fietsweek. Dat laatste is echt heel vet namelijk, en ik wist niet dat die optie er was. Maar ik moet nu afsluiten, want Ina wil ook bloggen!

Liefs

  • 07 Januari 2013 - 16:37

    Jara:

    Wauw, het klinkt allemaal heeeel goed! Ben benieuwd welke activiteit je gaat kiezen voor de komende week, al denk ik niet dat het mogelijk is om een slechte keus te maken. Het klink allemaal echt super. Aaah Lot, je maakt me met je verhalen aan het twijfelen aan mijn keus om meteen te gaan studeren en geen tussenjaar te nemen.
    En trouwens, heb je het boekje al eens opengeslagen! Eva, Sybren, Lidewij en ik zijn benieuwd wat je ervan vindt!

    Veel liefde!

  • 07 Januari 2013 - 17:12

    Ellen:

    Lieve Lotte

    Wat maak je een hoop mee, in korte tijd! Het is zo'n andere wereld waar je in terecht bent gekomen. Heerlijk om je uitgebreide verslag te lezen; zo kunnen we goed volgen wat je allemaal doet, terwijl je nog veel meer beleeft dan wat je opschrijft. Zoveel indrukken en wat herkenbaar, je zo'n witte westerling voelen..
    Rijst als ontbijt heb ik nooit kunnen appreciëren, maar alles went. Die grassprieten lijken me wel wat, haha.
    Wat een hilarisch verhaal, over die dode monnik!
    Qua contacten zit je er al heel snel in, volgens mij. Je komt natuurlijk allemaal met een zelfde doel en dat schept een band. Ben benieuwd of de meesten alleen zijn, zoals jij.
    Die fietsweek zou mij ook wel aanspreken. Ik denk dat je het land dan op zo'n andere manier leert kennen en het lijkt me heel bijzonder om daar te fietsen.
    Veel plezier, maar dat zal wel lukken!
    xx

  • 07 Januari 2013 - 18:05

    Joyce:

    Hee Lotte, wat heerlijk je verhaal te lezen !!
    weet je dat ik jouw sms , waarin je vertelde dat je veilig was geland en dat het 6.40 u. plaatselijke tijd was, hiero las om... jawel, 6.40 u epese tijd. toeval ?
    bizar he, dat je na zo'n aantal uur vliegen (okeej, hetzijn heel wat uren) in een totaal andere wereld bent.
    het klinkt super de puper.
    zie je mannies op straat en zo ja, hoe zien ze er uit? ik kan me dat helemaal niet meer herinneren van toen ik ooit in thailand was.
    geef ze in elk geval maar een poot van me (als ze lief zijn)
    Geniet ze , beleef ze en joechei xxx joyce

  • 07 Januari 2013 - 20:05

    Sandra :

    Ha die Lotte,
    Wat zal je het druk hebben met alle communicatie naar hier tijdens je reis. Maar voor ons heel fijn om te weten wat je meemaakt. Kan ik een beetje meegenieten. Een goede reden voor mij om toch maar op Facebook te gaan!
    Heel veel plezier daar.
    Liefs Sandra

  • 08 Januari 2013 - 15:09

    Leo Hertog:

    Lieve Lotte,

    Uit jouw eerste verslagen kan ik opmaken dat je het erg naar je zin hebt: leuke reisgenoten,super aardige Thais, de ontdekking van een heel andere cultuur en een gevarieerd programma. Je moet je inderdaad aanpassen want gras en rijst in de ochtend is wel even wennen. Onze Hollandse koeien zouden een deel van dit ontbijt wel zien zitten. Klopt het trouwens dat de avond heel snel valt?
    Hier thuis is het nu wel heel stil, valt mij op. Niet meer jouw komen en gaan, activiteiten in de keuken, gitaarspel en de muziek van jouw laptop.
    Ondertussen val jij van de ene verrassing in de andere en ik ben ervan overtuigd dat je Thailand erg gaat missen als je weer thuis bent. Ik ga er wel van uit dat je met een hoop nieuwe kookideeen terugkomt, maar insecten krijg je er bij mij niet in!
    Nou meid, geniet er verder met volle teugen van. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    XX Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 15317

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: