Wang Nam Khiao, Bangkok, Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu Wang Nam Khiao, Bangkok, Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte - WaarBenJij.nu

Wang Nam Khiao, Bangkok, Koh Tao

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Ik zit nu weer in Bangkok, in een erg luxe hotel naast Khao San Road. Dit hotel was al voor mij geboekt door de organisatie waarmee ik reis, en ik ben er erg blij mee haha :)

De afgelopen week zat ik met een klein groepje in Wang Nam Khiao Yai, midden in de bergen en zo'n 4 a 5 uur rijden van Sing Buri (vorige locatie) vandaan. Maandagochtend vertrokken we, en in de middag kwamen we aan. Wat een mooie accommodatie hadden we! Stel je voor, midden in de bergen waar je de zon op en onder ziet gaan, heel veel natuur en dan een luxe 'huisje' waar je ook nog een warme douche hebt! Wij (Marlou & ik deelden een huisje, maar ik denk dat ik ook wel voor de anderen kan spreken) waren heeeel erg blij verrast!

Die blijheid was alleen spontaan weg toen we dinsdag aan onze fietstocht begonnen. We zouden 16 km gaan fietsen: niet zo veel dus. Maarja, het landschap daar was wel heel wat anders dan het platte Holland! Heuvel op, heuvel af, heuvels die wij in Nederland al een soort berg zouden noemen. En, om het nog leuker te maken, een klim van 4 km bergopwaarts (2 uur fietsen / lopen / slenteren / kruipen ... nouja zo erg was het nou ook weer niet haha). Maar, wie omhoog gaat, moet ook weer naar beneden, en dat was heel erg leuk om te doen en zeker de moeite waard! Ook het uitzicht boven op de berg was prachtig, zie de foto's op facebook.

Helemaal gesloopt kwamen we weer terug in de middag, en vrij kort daarna gingen we naar een lokale avondmarkt. Dat was echt heel erg leuk! We waren de enige faa-langs (buitenlanders) en we werden dus behoorlijk aangestaard. Maar de mensen waren ook heel aardig, begroetten ons en we mochten veel foto's maken (ook met hen, super leuk!). Elke keer verbaas ik me weer over die markten; er is ZO veel eten en ook zoveel hetzelfde maar ook zoveel nieuwe dingen steeds! Het blijft indrukwekkend om te zien :)

Woensdag was een minder zware fietsdag, en we kregen in de middag een Thaise massage. Dat was eigenlijk best wel pijnlijk haha, omdat we allemaal pijnlijke spieren hadden door de fietsdag ervoor! Maar daarna voelde ik me wel een stuk beter en soepeler, dus het was de pijn waard.

Donderdag bezochten we een 'mushroom farm', groentenvelden en bloemenkassen. Op zich wel interessant, vooral die mushroom farm (zoveel verschillende paddestoelen heb ik nog nooit gezien!), maar we waren blij toen we weer 'thuis' waren. Daar hebben we onze laatste avond doorgebracht en gingen we op tijd naar bed, want vrijdag moesten we om 05:00u opstaan: op naar Chinatown in Bangkok!

Chinatown was heel gaaf, en een heel andere sfeer dan rond Khao San Road waar ik vorig weekend zat. We hebben daar een fietstocht gedaan (maar dit keer geen heuvels gelukkig :) en we hebben voor het eerst bij een stalletje gegeten. Ik wist eerst niet of ik dat wel kon vertrouwen; als je soms ziet hoe het vlees wordt bewaard of hoe die borden (niet) worden afgewassen.. maar dit stalletje was echt heel goed en ontzettend lekker eten! Sindsdien heb ik nog 2 x bij een stalletje gegeten en ik ben zeker van plan om het nog vaker te doen :) en dan te bedenken dat je voor een bord eten maar 40 baht betaald, omgerekend is dat 1 euro..!!

Zaterdagochtend ging de rest van de groep terug naar Sing Buri (iedereen heeft z'n eigen programma), en Marlou en ik namen de tuk-tuk naar Khao San Road. Daar hebben we het voor elkaar gekregen dat we samen in een kamer konden in dat luxe hotel :) Overdag zijn we naar het MBK geweest, dat is een ENORMl groot warenhuis. Ik wist niet wat ik zag! Het is de Bijenkorf, maar dan 10 x zo groot, of nog groter. En OVERAL eten, niet normaal. De bovenste 2 verdiepingen bestonden alleen maar uit restaurants, cafes en eetgelegenheden. We hebben allebei veel te veel geld uitgegeven aan kleding/sieraden/dingen die je niet nodig hebt, maarja.. soms moet dat gewoon even :)

Vanochtend hebben we door veel straatjes gelopen en nog wat dingetjes gekocht, en weer bij een stalletje gegeten. En nu is Marlou weer terug naar Sing Buri, en heb ik even wat foto's geupload op facebook.

Om 19:30 moet ik inchecken bij het busstation, want ik vertrek om 21:00 naar het 'paradise island' Koh Tao! Daar blijf ik de komende 3 weken, dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is! Zon, zee, strand... mmm ik ga me daar wel vermaken denk ik. En volgende week komt Marlou een weekje langs, en de week daarna komt Mark en gaan we ons PADI duikbrevet halen :) En verder ga ik daar de komende 2 weken Muay Thai boksen, daar heb ik ook erg veel zin in!

Kortom.. ik heb het heeeel erg naar me zin hier en ik kan niet wachten tot ik morgenochtend in Koh Tao aankom! Een busrit van 10 uur en een boottocht van 1,5 uur, daar heb ik niet zo'n zin in, maar hopelijk kan ik wat slapen en gaat de tijd snel voorbij :)

Liefs & ik zal aan jullie denken als ik op een wit palmstrand lig met uitzicht op de azuurblauwe zee (met water dat 28 graden warm is!), de zon in m'n gezicht en een lekker drankje erbij :)

  • 20 Januari 2013 - 11:58

    Ellen:

    Wat een leuk verslag weer!

  • 20 Januari 2013 - 12:05

    Jara:

    Wauw, wat gaaf om te lezen weer. Behalve die laatste zin dan haha. liefs!

  • 20 Januari 2013 - 12:15

    Tanja:

    Wat is dat genieten zeg die foto's en die verhalen geniet er lekker verder van

  • 20 Januari 2013 - 14:25

    Joyce:

    Het is voor mij van uit het hele koude en witte epe bizar om me voor te stellen dat jij in de warmte ver toeft.... Wat heerlijk voor je en wat klinken je verhalen super !!
    zie je wel eens mannies daar?
    hmmmm stel me maar even voor dat ik ook in thailand ben, op bezoek bij jou. heerlijk die zon en wat leuk om je ff te zien. pfff wat is het warm in de zon, ik zoek de schaduw maar op.
    zo en nu weer naar huis. daaag lotte, geniet ze, liefs joyce

  • 21 Januari 2013 - 16:50

    Eline:

    You bloody bitch met dat laatste zinnetje! Heerlijk schat, zoooo goed om dit van je te horen allemaal! xxxx

  • 21 Januari 2013 - 23:24

    Annemiek:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ziet en doet !
    En wat heerlijk die temperatuur! Wij zitten hier tot onze enkels in de sneeuw en te bibberen bij de kachel.
    Geniet maar lekker daar. En dat zal je vast goed lukken. Liefs van Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 15310

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: